ATF, σχεδόν 20 διαφορετικοί υποχρεωτικοι τύποι.

Στην Ευρώπη, όλο και περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα κυκλοφορούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο λόγος για αυτό φυσικά είναι η μεγαλύτερη άνεση, αλλά και η άφιξη της (ημι) αυτόνομης οδήγησης.

Η τελευταία απαιτεί αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Με λειτουργίες όπως ʺέλεγχος απόστασηςʺ και ʺυποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησηςʺ, τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται αυτόματα με ταχύτητα μεταξύ 0 και, για παράδειγμα, 130 χλμ. / ώρα. Οι διαφορετικοί τύποι συστημάτων αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων απαιτούν πολύ συγκεκριμένα υγρά για να εξασφαλίζουν ότι η μετάδοση λειτουργεί ομαλά και χωρίς διακοπή καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής της. Αυτό το υγρό πρέπει να αλλάζει έγκαιρα, έτσι ώστε η μετάδοση να συνεχίζει να λειτουργεί σωστά. Σε αυτό το ενημερωτικό δελτίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και τα απαιτούμενα υγρά.

Επισκόπηση των διαφόρων τύπων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων.

AMT - Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
(αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)

Πολλοί οδηγοί θεωρούν αυτό το σύστημα ως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που λειτουργεί με ένα ʺρομπότʺ. Παραδείγματα τέτοιων μεταδόσεων είναι οι μεταδόσεις Opel Easytronic και Alfa Romeo Selespeed.

Τα υγρά που απαιτούνται για τη μετάδοση AMT:

  • υγρό μετάδοσης (για παράδειγμα 18000MTF)
  • ηλεκτρο / υδραυλικό έλεγχο (για παράδειγμα 50000SCF)

Κύκλος αλλαγής: στο ίδιο χρονικό διάστημα της αλλαγής των υγρών των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων.

DCT - Διπλό σύστημα μετάδοσης συμπλέκτη
(μετάδοση με διπλό συμπλέκτη)

Το σύστημα αυτό είναι κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη και δύο άξονες. Τα περίεργα γρανάζια και τα ομαλά γρανάζια βρίσκονται σε δύο ξεχωριστούς άξονες. Το όνομα στο σύστημα DSG (Direct Shift Gear) δόθηκε από την ομάδα της VAG. Αυτά τα κιβώτια ταχυτήτων μπορούν να εξοπλιστούν με ένα ξηρό ή υγρό συμπλέκτη. Στην περίπτωση του υγρού συμπλέκτη, οι δίσκοι λειτουργούν σε λουτρό υγρού.

Υγρά που μπορεί να είναι απαραίτητα για τη μετάδοση DSG:

  • εάν πρόκειται για έκδοση με «υγρό» συμπλέκτη, χρησιμοποιείται υγρό για τους δίσκους σύζευξης (για παράδειγμα 16000DCTF)
  • υγρό για το τμήμα μετάδοσης (π.χ. 16000DSG)
  • υγρό για το τμήμα ελέγχου, τμήμα ενεργοποιητή (π.χ. 50000)

Κύκλος αλλαγής: Τα υγρά στα κιβώτια ταχυτήτων DCT / DSG πρέπει να ανανεώνονται απολύτως εγκαίρως, με τα χρονικά διαστήματα που καθορίζει ο κατασκευαστής. Συνήθως αυτό είναι μεταξύ 60.000 και 120.000 χιλιομέτρων.

CVT- Συνεχής μεταβλητή μετάδοση (CVT)

Αυτό το σύστημα δεν έχει σταθερή ταχύτητα. Η ταχύτητα καθορίζεται με το πεντάλ του γκαζιού και το CVT προκαλεί την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Η καρδιά της μετάδοσης CVT σχηματίζεται από έναν λεγόμενο ιμάντα ώθησης ή αλυσίδα. Αυτός ο ιμάντας ώθησης ή αλυσίδα τρέχει πάνω από δύο τροχαλίες των οποίων οι διαμέτροι ποικίλλουν, γεγονός που οδηγεί σε μια βαθμιαία, συνεχώς ρυθμιζόμενη μετάδοση. Οι CVT χρησιμοποιούνται συχνά από τους Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά το Audi Mulitronic είναι επίσης μια μετάδοση CVT.

Τα υγρά που απαιτούνται για τη μετάδοση CVT:

  • υγρό CVT, (για παράδειγμα 16000CVT)

Κύκλος αλλαγής: με μετάδοση CVT, συνήθως μεταξύ 60.000 και 120.000 χιλιομέτρων.

Αυτόματη μετάδοση (AT)

Αυτό αναφέρεται στο συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής.

Η αυτόματη μετάδοση ενός σύγχρονου αυτοκινήτου απαιτεί έγκαιρη και επαρκή εξυπηρέτηση. Υπάρχουν διάφοροι κατασκευαστές που παράγουν διαφορετικά συστήματα αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων. Ο καθένας καθορίζει διαφορετικές απαιτήσεις για το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων. Οι διαφορές μπορούν π.χ. να βρεθούν στο χαρακτηριστικό ιξώδους και τριβής. Το υγρό για μια μετάδοση τύπου AT γενικά ονομάζεται ATF. Υγρό Αυτόματης μετάδοσης. Υπάρχουν πολλές απαιτήσεις συγκεκριμένου τύπου / μοντέλου για τα υγρά ATF, ένα παράδειγμα είναι το 16000MB9 για ένα αυτόματο κιβώτιο Mercedes Benz με 9 ταχύτητες.

Περίοδος αλλαγής: Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποδεικνύουν μερικές φορές ότι η έκπλυση ή η αλλαγή του υγρού μετάδοσης δεν είναι απαραίτητη. Η MPM συνιστά την αλλαγή του υγρού του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (AT) μετά από περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αποφευχθεί η επισκευή και το υψηλό της κόστος. Με αυτό τον τύπο υγρού μετάδοσης στο πίσω μέρος του μετατροπέα ροπής (και του ψυγείου λαδιού + εύκαμπτοι σωλήνες), ο καθαρισμός και η πλήρωση με νέο υγρό είναι συχνά καλύτερο από την αλλαγή.

Συνέπειες από τη χρήση λανθασμένου υγρού μετάδοσης.

  • Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων «τινάζει απότομα» όταν αλλάζει ταχύτητα.
  • Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν αλλάζει έγκαιρα την ταχύτητα.
  • Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν μπορεί να διατηρήσει την επιτάχυνση.
  • Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν αντιδρά (καλά) στο πάτημα του γκαζιού.
  • Οι στροφές του κινητήρα κυμαίνονται.
  • Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γλιστράει.
  • Η κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά υψηλή.
  • Φθορά και ζημιά λόγω έλλειψης λίπανσης.

Είναι επίσης απαραίτητο να αλλάζετε τα υγρά αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έγκαιρα, να ενεργήτε δηλαδή βιώσιμα και «πράσινα». Εσείς, οι πελάτες σας και το περιβάλλον θα ωφεληθούν.

Για τεχνικά ερωτήματα:

Επικοινωνήστε με την Τεχνική Υποστήριξη της MPM.

Περίληψη:

  • Μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
  • Η λειτουργία των διαφόρων τύπων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων είναι ουσιαστικά διαφορετική. Οι ειδικοί τύποι μεταδόσεων απαιτούν επίσης ειδικούς τύπους υγρών μετάδοσης, που προδιαγράφονται από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων.
  • Τα υγρά αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουν με το χρόνο. Δεν υπάρχει τίποτα που να «διαρκεί για μια ζωή», παρόλο που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μερικές φορές υπόσχονται κάτι τέτοιο.
  • Οι δυσλειτουργίες και οι ζημιές με τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων εμποδίζονται με τη χρήση του σωστού υγρού και με την έγκαιρη αλλαγή του.

Συμβουλές για το συνεργείο:

  • Θα βρείτε εγχειρίδια συμπλήρωσης για τα αυτόματα κιβώτια στην ιστοσελίδα της MPM.
  • Ενημερώστε τον πελάτη ότι το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων πρέπει να αλλάζει εγκαίρως. Δεν υπάρχει ʺδιαρκεί για μια ζωήʺ.
  • Ποτέ μην αναμιγνύετε διαφορετικούς τύπους υγρών αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
  • Βεβαιωθείτε ότι η στάθμη του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων είναι στο επιθυμητό επίπεδο. Εάν η στάθμη είναι πολύ χαμηλή, υπάρχει κίνδυνος δυσλειτουργίας ή βλάβης, όπως π.χ. να καούν οι δίσκοι υγρού συμπλέκτη.
  • Αν είναι δυνατόν, ελέγξτε πρώτα τους κωδικούς σφαλμάτων. Αλλά πάντα να είστε ενήμεροι για τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου του πελάτη σας μέσω μιας δοκιμαστικής μονάδας.
  • Συλλέγετε πάντα το υγρό ξεχωριστά και δοκιμάστε οπτικά (χρώμα, φθορά) και οσμή. Να είστε προσεκτικοί για ανωμαλίες και να ψάξετε για την αιτία. Συνιστάται να διατηρείτε ένα υγρό δείγμα σε περίπτωση αμφιβολίας.
  • Μπορείτε να αναλύσετε το υγρό μετάδοσης στα εργαστήρια της MPM.
  • Είναι καλύτερο να ξεπλένετε τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με μετατροπείς ροπής (με ή χωρίς πρόσθετο) αντί να αλλάζετε μόνο το υγρό ATF.
  • Το χρώμα του υγρού του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων δεν αναφέρει τίποτα για την ποιότητα, αλλά δείχνει εάν χρησιμοποιείται το σωστό υγρό. Ειδικότερα, η Mercedes Benz διαθέτει διάφορα αυτόματα κιβώτια τα οποία απαιτούν διαφορετικό τύπο υγρού. Το χρώμα του υγρού μπορεί να βοηθήσει εδώ (το MB 236.14 είναι κόκκινο, το MB 236.15 είναι μπλε).
  • Χρησιμοποιείτε πάντα το καθορισμένο υγρό κιβωτίου ταχυτήτων! Σε περίπτωση αμφιβολίας, ελέγξτε ποιες προδιαγραφές απαιτούνται για τη σχετική μετάδοση.
ATF Information OEM Newsletter

Νέα της MPM

κλειστό