Πριν φύγει από το εργοστάσιο ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το σύστημα ψύξης του είναι πάντα γεμάτο με παραφλού. Το παραφλού είναι απαραίτητο συστατικό του συστήματος ψύξης ενός αυτοκινήτου. Αποτελεί ένα μείγμα αντιψυκτικού και απιονισμένου νερού και η δουλειά του είναι να ψύχει τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Κυκλοφορεί μέσω του συστήματος ψύξης και απορροφά τη θερμότητα που παράγεται από τον κινητήρα. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να διατηρεί τη βέλτιστη θερμοκρασία για τη λειτουργία του και αποτρέπει την υπερθέρμανση.
Το παραφλού περιέχει ειδικά πρόσθετα που αποτρέπουν τη σκουριά, τη διάβρωση, τον αφρισμό και το πάγωμα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προδιαγράφουν επί του παρόντος περισσότερους από 10 διαφορετικούς τύπους παραφλού. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν διαφορετικά μέταλλα για τους κινητήρες και τα συστήματα ψύξης τους. Χρησιμοποιούνται επίσης διάφορες τεχνολογίες. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τις υβριδικές τεχνολογίες, όπου συχνά επιλέγεται παραφλού με χαμηλή αγωγιμότητα.
Το αντιψυκτικό, από την άλλη πλευρά, είναι το συμπυκνωμένο προϊόν. Το αντιψυκτικό πρέπει πάντα να αραιώνεται με απιονισμένο νερό. Γενικά, με αναλογία ανάμειξης 50:50 επιτυγχάνεται η βέλτιστη ισορροπία προσθέτων και ένα εύρος ψύξης από -36 έως -40 βαθμούς Κελσίου.
Εάν αραιώσετε το αντιψυκτικό με περισσότερο από 50% απιονισμένο νερό, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των προστατευτικών του ιδιοτήτων καθώς και την εξασθένιση της προστασίας από τον παγετό.
Μπορούμε να αραιώσουμε το αντιψυκτικό ακόμα και με νερό βρύσης;
Η αραίωση του αντιψυκτικού με νερό βρύσης διαταράσσει την ισορροπία στο τελικά παραγόμενο ψυκτικό. Αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης, για παράδειγμα, από εναποθέσεις ασβέστη, που μπορεί να προκαλέσουν εμπλοκές στο σύστημα ψύξης. Επιπλέον, αυξάνεται η αγωγιμότητα του αντιψυκτικού, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι, η συμβουλή είναι να χρησιμοποιείτε πάντα απιονισμένο νερό.
Γιατί είναι σημαντικό να αλλάζουμε τακτικά το ψυκτικό υγρό στα οχήματα;
Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί λόγοι:
Προστασία από τη διάβρωση
Με την πάροδο του χρόνου, τα πρόσθετα που εμπεριέχονται στο ψυκτικό υγρό μπορεί να εξασθενήσουν, μειώνοντας τις προστατευτικές του ιδιότητες έναντια στη διάβρωση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σχηματισμό σκουριάς (διάβρωση) και σε ζημιά στα εσωτερικά εξαρτήματα του συστήματος ψύξης. Εάν ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου δεν καθορίζει ένα συγκεκριμένο διάστημα αλλαγής του ψυτκικού υγρού, συνιστάται η αλλαγή του μία φορά κάθε 5 χρόνια ή κάθε 150.000 km. Η τήρηση του διαστήματος αλλαγής συμβάλει στη διατήρηση της αντιδιαβρωτικής προστασίας και παρατείνει τη διάρκεια ζωής του συστήματος ψύξης και του κινητήρα.
Έλεγχος του pH
Το pH (οξύτητα) του ψυκτικού υγρού μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου λόγω χημικών αντιδράσεων και ρύπων. Τα λανθασμένα επίπεδα pH μπορεί να οδηγήσουν σε φθορά των φλαντζών και τσιμουχών, προκαλώντας διαρροές. Η τακτική αλλαγή του ψυκτικού υγρού θα βοηθήσει στη διατήρηση του pH στο σωστό επίπεδο και στην αποφυγή διαρροών.

Διατήρηση της σωστής αναλογίας ανάμειξης
Είναι σημαντικό να διατηρείται η σωστή αναλογία απιονισμένου νερού προς αντιψυκτικό. Η παραπάνω ποσότητα αντιψυκτικού σε σχέση με το απιονισμένο νερό μπορεί να εμποδίσει τη μεταφορά θερμότητας και να μειώσει την απόδοση του συστήματος ψύξης. Από την άλλη πλευρά, ένα πολύ χαμηλό ποσοστό αντιψυκτικού μπορεί να οδηγήσει σε παγετό σε χαμηλές θερμοκρασίες. Μετρώντας το αντιψυκτικό με ένα διαθλασίμετρο, μπορείτε να προσδιορίσετε εάν η προστασία από τον παγετό (και επομένως, η αναλογία μείγματος) εξακολουθεί να είναι η βέλτιστη. Εάν παρεκκλίνει, καλό είναι να αλλάξετε αμέσως το ψυκτικό υγρό.
Πρόληψη προβλημάτων κινητήρα
Ένα καλά συντηρημένο σύστημα ψύξης, με το ψυκτικό υγρό που αλλάζει έγκαιρα, μειώνει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης του κινητήρα. Η υπερθέρμανση θα προκαλέσει σοβαρή ζημιά στον κινητήρα και θα οδηγήσει σε δαπανηρές επισκευές. Με την τακτική αλλαγή, μειώνετε τον κίνδυνο προβλημάτων του κινητήρα και παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του.
Εν ολίγοις, η αλλαγή του ψυκτικού υγρού είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του συστήματος ψύξης. Το διάστημα αλλαγής ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή αλλά συνήθως συνιστάται να γίνεται μία φορά κάθε 5 χρόνια ή κάθε 150.000 km. Όταν εκτελούνται εργασίες στο σύστημα ψύξης, το ψυκτικό υγρό πρέπει πάντα να αλλάζει.
Σε περίπτωση υπερβολικής μόλυνσης του συστήματος ψύξης, η συμβουλή είναι πάντα να ξεπλύνετε πρώτα το σύστημα ψύξης σχολαστικά με νερό (βρύσης) και με ένα προϊόν radiator flush (MPM AD25250).
Στην ιστοσελίδα της MPM, μπορείτε να βρείτε το συγκεκριμένο διάστημα αλλαγής ψυκτικού υγρού για το όχημά σας καθώς και το σωστό ψυκτικό υγρό γι’ αυτό.
Συνοπτικά/συμβουλές για το συνεργείο
- Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προδιαγράφουν επί του παρόντος περισσότερους από 10 διαφορετικούς τύπους ψυκτικών υγρών ως υποχρεωτικών.
- Για το συνεργείο, η χρήση παραφλού είναι η πιο εύκολη επιλογή γιατί η αναλογία ανάμειξης με απιονισμένο νερό θα είναι πάντα η βέλτιστη.
- Το αντιψυκτικό πρέπει πάντα να αραιώνεται. Κατά την αραίωσή του πρέπει να τηρείτε πάντα τη συνιστώμενη αναλογία ανάμειξης (1:1)!
- Να αναμιγνύετε πάντα αντιψυκτικό με απιονισμένο νερό (όχι με νερό βρύσης!) γιατί το νερό της βρύσης θα εξασθενίσει σοβαρά τις προστατευτικές ιδιότητες του αντιψυκτικού.
- Το ψυκτικό υγρό τελικά χάνει τις προστατευτικές του ιδιότητες και επομένως θα πρέπει να αλλάζει σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος.
- Εάν δεν υπάρχουν οδηγίες του κατασκευαστή, αλλάξτε το ψυκτικό υγρό κάθε 5 χρόνια ή κάθε 150.000 km.
- Κατά την επισκευή του συστήματος ψύξης, αλλάζετε πάντα το ψυκτικό υγρό.
- Σε ένα μολυσμένο σύστημα ψύξης, προσθέστε πρώτα το radiator flush (MPM AD25250) στο παλιό ψυκτικό υγρό και μετά ξεπλύνετε καλά το σύστημα με νερό.
- Συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα www.mpmoil.com για το ψυκτικό υγρό που προδιαγράφεται από τον κατασκευαστή OEM για το όχημά σας.

Για τεχνικά ερωτήματα:
Επικοινωνήστε με την Τεχνική Υποστήριξη της MPM.